Inovace Tísňové linky: Portál Bezpečí přináší nové možnosti komunikace
Město Tachov se od ledna tohoto roku připojilo k mnoha dalším městům a obohatilo tísňovou linku městské policie o prvky, které mohou zrychlit a zpřesnit pomoc volajícímu. Nově mohou strážníci městské policie v případě potřeby připojit ke standardnímu telefonickému hovoru video, chat a lokalizaci volajícího. To vše díky portálu Bezpečí, za kterým stojí tým aplikace Záchranka.
Fungování aplikace a další praktické funkce
Pro použití si není třeba do telefonu instalovat žádnou mobilní aplikaci, vše funguje pouze na potvrzení odkazu z SMS. Volajícímu tak stačí chytrý mobilní telefon s připojením k internetu.
Součástí je také chat s automatickým překladem pro zahraniční volající a také možnost zaslat
fotografie přímo na dispečink. Stejně jako na záchranné službě o využití této technologie
rozhoduje vždy operátor na základě předchozí telefonické komunikace.
„Jsou případy, kdy strážník na lince 156 přijímá informace od volajícího, které nejsou podrobné, nebo jsou nesrozumitelné. Volající nemusí být vždy občan města a nezná název ulice nebo lokalitu, ve které se právě nachází. Právě funkce lokalizace volajícího, zahájení chatu nebo zaslání videa z místa, může přispět ke zrychlení a zefektivnění pomoci nebo zákroku městských strážníků," informoval vedoucí strážník tachovské městské policie Jan Habrdle.
Portál Bezpečí je v Tachově v provozu od začátku roku. Po dobu jeho fungování zatím nebylo, dle slov příslušníků městské policie, nutné ho použít. Na možné situace do budoucna jsme však díky této technologii připraveni.