Výroční zpráva o poskytování informací podle zák.č. 106/1999 Sb.,

o svobodném přístupu k informacím,

ve znění pozdějších předpisů, za rok 2004

 

Poskytování informací podle zák.č. 106/1999 Sb., u města Tachova bylo nadále prováděno podle "Pravidel pro zajištění přístupu k informacím".
Věcně příslušné odbory MěÚ soustřeďovaly všechny žádosti, evidovaly je a vyřizovaly a jsou statisticky zpracovány pro účely zpracování této výroční zprávy.

Obsah výroční zprávy je dán zákonem a člení se na tyto části:
a ) počet podaných žádostí o informace
V průběhu roku 2004 bylo podáno 41 písemných žádostí o informace, z toho 3 v samostatné působnosti města a 38 v přenesené působnosti (převážně z působnosti vykonávané Odborem územního plánování a regionálního rozvoje MěÚ).
Vedle těchto písemných žádostí v souladu se zákonem bylo ústně vyřízeno 11 žádostí, z toho 2 v samostatné působnosti města a 9 v přenesené působnosti města. V samostatné působnosti se informace týkaly rozpočtu a majetku města ; v přenesené působnosti bylo nejvíce informací požadováno z archivních materiálů stavebního úřadu a z úseku státní památkové péče.
Převážná většina informací byla poskytnuta bezplatně ; celková úhrada činila jenom 2.193.- Kč.

b) počet podaných odvolání proti rozhodnutí
Jelikož nebylo nutné vydávat žádné rozhodnutí ve smyslu § 15 zákona, nebylo podáno žádné odvolání ve smyslu § 16 zákona.

c ) opis podstatných částí každého rozsudku soudu
V průběhu roku 2004 nebyla předmětem rozhodnutí soudu žádná žádost o poskytnutí informace.

d ) výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona bez uvádění osobních údajů
V průběhu roku 2004 nebyla uložena žádná sankce za nedodržování tohoto zákona.

e ) další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona
Informace byly podávány občanům zpravidla bezodkladně. Na stavebním úřadu jsou podávány žádosti k vyhledávání dokladů (zejména stavebních povolení, kolaudačních rozhodnutí a územních rozhodnutí a dalších rozhodnutí zpravidla ze starší doby) z archivu stavebního úřadu.
V souběhu s vyřizováním žádostí o informace podle odstavce a) této zprávy byly průběžně prováděny např. tyto další úkony:
- ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu, poskytování tiskopisů,
- odpovědi na osobní, telefonické, faxové a e-mailové dotazy, jejichž počet neustále roste,
- nahlížení do Sbírky zákonů ČR,
- informace o jednáních členům rady města a zastupitelstva města,
- doprovod imobilních občanů při jednáních na MěÚ,
- zajištění tlumočníka při tlumočení do znakové řeči,
- informování o obecně závazných vyhláškách, opatřeních a projektech města, investičních akcích a rozvoji města,
- informace o stavu a využívání majetku města.

Městský úřad v Tachově zajišťoval pravidelné zveřejňování základních informací z radnice v tisku, zejména v Tachovském deníku, kde také každý poslední pátek v měsíci úředníci MěÚ zajišťovali materiály pro samostatnou stránku, dále v Tachovské jiskře, na úřední desce městského úřadu ve všech třech budovách městského úřadu, ve vývěsních skříňkách ve městě a osadách, atd. Další informace jsou průběžně zveřejňovány na webových stránkách města. Od září 2002 bylo zahájeno vysílání TV Tachov, které mohou občané sledovat na kanálu S 9.
Žádný závažnější problém při poskytování informací podle tohoto zákona se nevyskytl.
V závěru je třeba podotknout, že Odbor životního prostředí MěÚ je povinen také vyřizovat ústní či písemné žádosti o poskytnutí informací o stavu životního prostředí v režimu zvláštního zákona číslo 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů ; v roce 2004 však žádná taková žádost nebyla podána.

V Tachově dne 2. února 2005.

zpracoval : Václav Praveček, tajemník MěÚ Tachov

Schváleno usnesením číslo 1834 na schůzi rady města dne 14. února 2005.